W kwietniu odwiedziliśmy w ramach cyklu "Byliśmy, widzieliśmy" jeden z najbardziej rozpoznawalnych hoteli konferencyjnych w Polsce - warszawski Marriott. Obiekt oferuje nie tylko bardzo duże zaplecze konferencyjne i gastronomiczne, ale również pokoje z pięknymi widokami na panoramę Warszawy. Sprawdźcie, jakie są nasze wrażenia z wizyty.
Lokalizacja:
Hotel znajduje się w Śródmieściu Warszawy, przy Al. Jerozolimskich 65/79, pomiędzy ulicami Emilii Plater a Chałubińskiego. Naprzeciwko budynku, po drugiej stronie Alej, jest dworzec kolejowy Warszawa Centralna, tuż obok stacja kolei WKD, a 500 metrów dalej – wejście do kolejki SKM oraz Metra Centrum. Z Lotniska Chopina dojeżdża tu bezpośredni autobus linii 175, taksówka ma do pokonania 8,5 km. Za dworcem znajduje się centrum handlowe Złote Tarasy, a obok – Pałac Kultury i Nauki z wielosalowym kinem i teatrami. Marriott to jeden z najkorzystniej usytuowanych hoteli w Warszawie. Goście mają do dyspozycji parking na 200 aut, płatny. Wokół hotelu są miejsca postojowe w strefie płatnego parkowania.
Wygląd:
Hotel znajduje się w biurowcu Centrum LIM. To jeden z najwyższych wieżowców w stolicy - ma aż 140 m. Jego budowa rozpoczęła się w 1977 roku, a został oddany do użytku w 1989 roku. Szklana elewacja jest w kolorze ciemnozielonym, a krawędzie – białym. Poziomy -1 oraz 1 zajmuje częściowo Galeria LIM oraz Restauracja Champions Sports Bar. Wejście do hotelu mieści się po lewej stronie, patrząc od frontu, od strony ul. Emilii Plater. Przed nim jest podjazd dla samochodów i taksówek. Po wejściu znajdujemy się w obszernym lobby z fotelami, stolikami i kanapami dla gości, przytulności dodają naturalne rośliny w dużych donicach. Recepcja hotelowa jest po lewej stronie. Na wprost wejścia znajdują się windy. Można nimi wjechać do centrum konferencyjnego – na drugie i trzecie piętro. Bezpośrednio z lobby prowadzą do sal konferencyjnych na drugim piętrze również ruchome schody (na lewo od wind). Schodami wjeżdża się wprost do dużego foyer przed salą konferencyjną.
Sale konferencyjne:Centrum konferencyjne hotelu Marriott zajmuje część 2. i 3. kondygnacji budynku. Na drugim piętrze znajduje się 11 sal – Wars, Sawa, Wawel, Syrena i Kometa, mieszczących od 40 do 90 osób i Sala Balowa, która składa się 6 mniejszych sal. Łącznie Sala Balowa mieści 700 osób kinowo i ok. 470 na bankiecie, a poszczególne mniejsze sale są przystosowane do organizacji spotkań dla 55 osób (4 sale) i 183 osób (2 sale).
Po wjechaniu schodami ruchomymi bezpośrednio na drugie piętro znajdujemy się w dużym foyer, oświetlonym dziennym światłem. Na wprost widzimy wejście do Sali Balowej. Korytarzem po lewej stronie, który jest widny i przestronny – z lewej strony znajdują się wysokie okna - przechodzimy do dalszej części, w której znajdują się trzy mniejsze sale – Wawel, Syrena i Kometa. Na drugim piętrze mieszczą się również dwie restauracje oraz salonik Executive Lounge. Z korytarza przy Sali Balowej jest wyjście na częściowo zadaszone patio o powierzchni 1080 mkw. Miejsce to nadaje się do zorganizowania koktajlu dla 600 osób pod zadaszeniem namiotowym i z rozkładaną podłogą lub innego eventu na powietrzu. Ponadto, do Sali Balowej i na patio można również wprowadzić samochody, które są podnoszone na 2. piętro za pomocą dźwigu.
Na trzecim piętrze mieszczą się dwie duże sale – Congress Hall i Baltic (powstała z połączenia trzech mniejszych segmentów). Nysa, Kopernik, Wisła, Board Room, Odra, Chopin – to pozostałe, mniejsze sale. Foyer na trzecim piętrze również jest przestronne.
Wszystkie sale konferencyjne przechodziły remont kilka lat temu i są wyposażone w nowoczesny sprzęt multimedialny. Ich wystrój jest nowoczesny i elegancki - na podłogach wykładziny z kolorowymi, bordowo-żółto-fioletowymi wzorami, ściany utrzymane w jasnobeżowym odcieniu, na korytarzach i we foyer ozdabiają je obrazy olejne malarstwa współczesnego, wypożyczone z galerii na parterze budynku. Dekoracja ścian ulega co jakiś czas zmianie – pojawiają się na nich inne obrazy. Światło we foyer i korytarzach na trzecim piętrze jest stonowane i ciepłe. Każdy organizator spotkania otrzymuje dodatkowo link do aplikacji Red Coat Direct, która znacznie ułatwia komunikację pomiędzy organizatorem a działem bankietów. Domyślna aplikacja, która nie wymaga ściągnięcia na urządzenie mobilne, skraca czas reakcji działu bankietów.
Należy wspomnieć, że Sala Balowa ma jedynie 3 metry wysokości. W sytuacji, gdy umieścimy w niej podest sceniczny i dodatkowe górne oświetlenie, uzyskamy niestety niezbyt satysfakcjonującą wysokość (ok. 2 m). Przedstawiciele hotelu zapewniają jednak, że wysokość ta nie ma znaczenia jeśli chodzi o wentylację sali – system klimatyzacji działa bez zarzutu. W części sal znajdują się elektroniczne panele do sterowania oświetleniem i zmiany kolorów podświetlenia sufitu.
Wszystkie halle w centrum konferencyjnym stanowią bardzo dobrą przestrzeń wystawienniczą podczas konferencji i kongresów. Można w nich swobodnie rozmieścić stoiska wystawców.
Pokoje:Pokoje hotelowe mieszczą się na piętrach od 21. do 39.. Do części hotelowej dojeżdża się jedną z 4 wind. Pokoje są podzielone następująco: 150 twinów, 278 pokoi z łóżkiem queen oraz 95 apartamentów (w tym 16 z kuchniami i 1 apartament prezydencki). Pokoje i apartamenty mają łazienkę, klimatyzację, telewizor, biurko i dostęp do Internetu. Ponadto – minibar, sejf i suszarkę w łazience. Niewątpliwym atutem wszystkich pokoi są widoki z okien na panoramę Warszawy. Wszystkie pokoje są świeżo wyremontowane oraz urządzone są w nowoczesnym, stonowanym i klasycznym stylu, w odcieniach beżu i brązu.
Korytarze hotelowe są wąskie i niewysokie, kameralnie oświetlone, w jasnych barwach (ściany i wykładziny). Część klientów, korzystających z programu lojalnościowego Marriott Rewards może się meldować i wymeldowywać z hotelu za pomocą aplikacji na smartfony Mobile Check-in.
Restauracje i bary:
Zaplecze gastronomiczne hotelu to dwie restauracje i trzy bary. Restauracje mieszczą się na drugim piętrze, w pobliżu sal konferencyjnych. Restauracja Parmizzano’s serwuje dania kuchni włoskiej i europejskiej. Lokal jest stylizowany na włoską trattorię, ma ciemnożółte ściany i ciemnobrązowe, drewniane elementy wykończenia, np. okiennice. Sala rozdzielona jest na dwie części ścianką i kolumnami. Znajduje się tu również oddzielna salka, nadająca się na spotkanie biznesowe dla 12 osób. W sumie restauracja może pomieścić do 100 gości. W najbliższym czasie będzie przechodziła lekkie odświeżenie.
Druga restauracja - Lilla Weneda to restauracja śniadaniowa, w której organizowane są również bankiety podczas konferencji. Jest widna – jej okna wychodzą na Dworzec Centralny, znajdują się w niej 4 kolumny. Urządzona w stonowany sposób, w neutralnych kolorach, z jasnymi meblami. Pomieści 500 osób na koktajlu i 300 osób na bankiecie zasiadanym.
Stanowiący atrakcję dla gości Panorama Bar Lounge mieści się na 40 piętrze hotelu. Bar jest dwupoziomowy, na drugim poziomie znajdują się stoliki i kanapy, na dole – bar i loże z kanapami. Z wysokich okien rozpościera się wspaniały widok na miasto.
Pub Champions jest na parterze budynku. Elementy wystroju nawiązują do sportów, a na środku znajduje się ring bokserski. Dominuje tu ciepłe drewno i żywe kolory. Kibice sportowi mogą śledzić poczynania swoich idoli na licznych wiszących telewizorach.
Dodatkowo w głównym holu hotelowym znajduje się Lobby Bar, który jest kameralnym miejscem na spotkania biznesowe i towarzyskie. Lokal serwuje kuchnię polską, codzienne oferuje „live cooking” oraz w wybrane wieczory - muzykę na żywo.
Atrakcje i usługi: Na poziomie -1 goście mają do dyspozycji dużą siłownię z nowoczesnym sprzętem oraz basen. Obiekty te są prowadzone przez firmę zewnętrzną, ale goście hotelowi mają do nich swobodny dostęp. Siłownię Marriotta podczas swojej ostatniej wizyty rozsławił prezydent Obama, gdy niezapowiedziany pojawił się na treningu. W centrum fitness znajdują się również gabinety spa i odnowy biologicznej, sauna oraz jacuzzi.
► Co wyróżnia obiekt konferencyjny:Jeden z najbardziej prestiżowych i rozpoznawalnych, pięciogwiazdkowych hoteli w ścisłym centrum Warszawy. Bardzo duże centrum konferencyjne z dobrym, rozległym zapleczem gastronomicznym. Przestronne, widne foyer na 2. piętrze z dostępem do światła dziennego i patio. Możliwość wprowadzania aut na sale konferencyjne. Piękne widoki z okien pokoi hotelowych. Niewielka rotacja kadry zarządzającej i elastyczność cenowa. Dobry stosunek jakości do ceny.
► Opinia serwisu konferencje.pl: Hotel o wysokim standardzie i prestiżu, idealny na duże konferencje i kongresy dla ponad 600 osób. Bardzo duże sale: Baltic, Congress Hall i Balowa, jednak ta ostatnia - nieco za niska do organizacji eventu z podestem scenicznym. Ze względu na położenie, bliskość Dworca Centralnego i dobrą komunikację ze wszystkimi miejscami w Warszawie, sprawdzi się na konferencje z dużą liczbą gości z Polski i z zagranicy.