Warto wiedzieć, co w trawie piszczy, gdzie powstały nowe hotele konferencyjne i które obiekty eventowe zainwestowały w swój rozwój. Takim miejscem na mapie stolicy Wielkopolski jest Concordia Design, oryginalna przestrzeń na równie oryginalne pomysły. Od naszych ostatnich odwiedzin dużo się zmieniło. Powiększono przestrzeń konferencyjno-eventową na 1. poziomie, która jest teraz jeszcze lepiej skrojona do potrzeb organizatorów spotkań. Przeniesiono restaurację Concordia Design, która dzięki temu otworzyła się na miasto, zachwyca oryginalnymi wnętrzami oraz autorskim menu. Zaciekawieni?
Położenie: Przestrzeń konferencyjna w sercu Poznania
Centrum Concordia Design położone jest przy ulicy Zwierzynieckiej na poznańskich Jeżycach, przy rondzie Kaponiera i Międzynarodowych Targach Poznańskich. Z dworca kolejowego dotrzemy tu spacerem w ciągu 5 minut. Lotnisko Poznań-Ławica oddalone jest o 6 km. W pobliżu obiektu znajdują się przystanki komunikacji miejskiej. Dzięki licznym liniom autobusowym i tramwajowym Jeżyce są dobrze skomunikowane z pozostałymi częściami Poznania, w tym ze Starym Miastem.
Goście Concordia Design poruszający się autami mogą skorzystać z płatnego dwupoziomowego parkingu podziemnego znajdującego się przy obiekcie, parkingu położonego z drugiej strony Ronda Kaponiera lub zatrzymać się na którymś z miejsc miejskiej strefy parkowania. Grupy zorganizowane mogą liczyć na pomoc w zorganizowaniu transferu na lotnisko.
Wygląd: Zabytkowy budynek z nowoczesnym wnętrzem
Siedziba Concordia Design znajduje się w zadbanym, dwupiętrowym budynku z czerwonej i żółtej cegły klinkierowej, tuż przy nowym biurowcu Bałtyk. Pod koniec XIX w. i w pierwszej połowie XX w. w tym miejscu działała drukarnia Posener Buchdruckerei und Verlagsanstalt. Od progu wrażenie robi zabytkowa klatka schodowa zdobiona zielonymi płytkami z secesyjnymi detalami oraz oryginalne, odrestaurowane drewniane schody.
We wnętrzach Concordia Design połączono poszanowanie dla tradycji i przeszłości tego miejsca z funkcjonalnością oraz nowoczesnym designem. Na poziomie 1. usytuowane są: sale Expo, Memo, Luna, foyer i recepcja z szatnią. Piętro wyżej znalazło się miejsce na przestrzenie biurowe oraz salę warsztatową C1. Ostatnią kondygnację zajmują biura i sale od C2 do C6.
Sale konferencyjne: Elastyczna przestrzeń dostosowująca się do potrzeb
Nasze zwiedzanie części konferencyjno-bankietowej rozpocznijmy od trio: Expo–Luna–Memo. Największa z sal, Luna, to prostokątna przestrzeń o wymiarach 30 m x 10 m. Białe ściany, odsłonięty sufit, wychodzące na ulicę i dziedziniec nazwany Przystanią wysokie okna w czarnych ramach idealnie wpisują się w postindustrialny klimat całego budynku. W Lunie zorganizujesz konferencje dla 400 osób w układzie teatralnym. Skrzydła jednego z okien Luny można zdemontować i po specjalnej rampie wprowadzić do jej wnętrza samochód lub motocykl.
Z sali wychodzimy bezpośrednio do przestronnego foyer (178 mkw.), którego układ pozwala na zaaranżowanie przerw kawowych, lunchu lub uroczystego bankietu, a w razie potrzeby dodatkowo również szatni dla uczestników warsztatów.
Naprzeciwko Luny znajduje się Expo, duża przestrzeń (182 mkw.) na sympozja dla 160 osób w ustawieniu teatralnym. Minimalistyczne wnętrze łatwo i szybko można przearanżować. Tak jak w pozostałych salach zdecydowano się więc na białe ściany, odsłoniętą instalację na suficie, białe lampy o prostej formie i – w zależności od kondygnacji – podłogę wyłożoną betonem architektonicznym lub olejowanym drewnem.
Przestrzeń tę łatwo jest jednak ożywić dzięki wprowadzeniu florystycznych dekoracji, dobraniu odpowiedniej oprawy świetlnej i mebli. Sala warsztatowa Memo, o powierzchni 90 mkw., zachęca do przeprowadzenia w niej szkoleń bądź spotkań integracyjnych na 80–90 osób.
Organizatorzy z pewnością docenią elastyczność przestrzeni na 1. piętrze. Salę Lunę, podobnie jak Expo, dzięki systemowi przesuwnych ścian można powiększyć o foyer, uzyskując niebagatelną salę na eventy dla odpowiednio 260 i 220 uczestników. Potrzebujesz naprawdę dużej przestrzeni na galę lub bankiet? Po połączeniu Luny, Expo i foyer otrzymasz 650 mkw. na realizację dużych przedsięwzięć i spotkań. Jak na nowoczesne centrum konferencyjno-eventowe przystało, zadbano o profesjonalny sprzęt audiowizualny: automatycznie opuszczane ekrany, projektory multimedialne, nagłośnienie, flipcharty, a ponadto: podest sceniczny o maksymalnej powierzchni 36 mkw., systemy podwieszania, oświetlenie wystawowe.
Na poziomie 2. Concordia Design mieszczą się biura, showroomy oraz sala warsztatowa C1. Pozostałe sale od C2 do C6 ulokowane są na ostatniej kondygnacji. Klient, planujący przeprowadzenie narady czy warsztatów bez trudu znajdzie tu optymalne pomieszczenie dostosowane do liczby uczestników. Sale warsztatowe o powierzchni od 48 mkw. do 93 mkw. zapadną w pamięć choćby z powodu umieszczonych na białych ścianach grafik autorstwa młodych twórców: Alicji Białej, Noriakiego oraz Grzegorza Myćki. Drewniany parkiet, piękne łukowe okna, a w większości sal – świetliki w dachu – zapewnią odpowiednie doświetlenie i widok na Jeżyce. Do dyspozycji uczestników zebrań i warsztatów oddano sprzęt do videokonferencji, a przed salami zawieszone są ekrany, na których można wyświetlać nazwę szkolenia lub firmy. Wszystkie przestrzenie są klimatyzowane, możliwe jest regulowanie natężenia światła, na życzenie organizatorów wydzielane jest oddzielne pasmo WiFi.
Ofertę Concordia Design uzupełnia Aula Artis, która mieści się w budynku Collegium da Vinci przy ulicy Kutrzeby. To znakomite miejsce do przygotowania gali, koncertu, premiery najnowszego modelu samochodu czy występów artystycznych – na mobilnej widowni może zasiąść aż 600 osób. Na miejscu przygotowany jest profesjonalny sprzęt nagłośnieniowy, oświetlenie, urządzenia translacyjne.
Chciałbyś ze swoim projektem kulturalnym lub wernisażem wyjść na zewnątrz? Za oknami, od strony biurowca Bałtyk, czeka Przystań – przestrzeń, na której można zaaranżować wystawę albo usiąść i wypocząć.
Pokoje:
Obiekt nie dysponuje własnym zapleczem hotelowym. Personel Concordia Design chętnie pomoże gościom wydarzeń w znalezieniu w Poznaniu hotelu o odpowiedniej kategorii i standardzie.
Restauracje i bary:
Mieszcząca się na poziomie 0 Concordia Taste to utrzymane głównie w bieli i czerni miejsce, którego neutralną kolorystykę przełamują barwne dodatki, sezonowe dekoracje florystyczne oraz – kolory smacznych dań na talerzach. Postindustrialne wnętrze nowej restauracji ocieplają drewniane meble, wygodne, kolorowe fotele, a kropką nad i jest modna biało-czarna mozaika zdobiąca gdzieniegdzie ściany. W restauracji wydzielona została za zasłonami strefa, którą można wynająć na wyłączność i zaprosić swoich gości na lunch lub kolację. Przy stolikach pomieści ona 45 osób. Gdy aura na to pozwala, z restauracji można wyjść na Przystań do ogródka letniego, gdzie ustawione są stoliki dla około 30 gości.
Ale – jedzenie to podstawa. Odpowiada za nie Tomasz Olewski – szef kuchni, wykorzystujący w pracy dla Concordia Taste ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe, zamiłowanie do klasycznej kuchni francuskiej, a także chęć znajdywania wciąż nowych, intrygujących połączeń smakowych. W restauracji goście odnajdą zatem kuchnię europejską i regionalną, bazującą na świeżych produktach sezonowych.
Concordia Taste świadczy również usługi cateringowe. Jak na centrum designu i inspiracji przystało, organizatorzy firmowych spotkań, śniadań prasowych, bankietów i lunchów mogą liczyć na indywidualne podejście. Menu przygotowane w barwach firmowych, potrawy podawane w ekologicznych opakowaniach lub na szkiełkach laboratoryjnych. A to dopiero początek.
Dodatkowe usługi:
Decydując się na Concordia Design, stawia się na coś więcej od standardowego najmu sal. Zarówno miejsce, jak i ludzie z nim związani chcą pokazać inne możliwości wypromowania firmy. Ważne jest dla nich dzielenie się wiedzą o tym, jak podczas realizacji ukazać wartości stojące za produktem, nowatorsko podejść do organizacji konferencji. Klienci centrum mogą skorzystać z ich autorskich scenariuszy wydarzeń. Goście spotkania otrzymają np. materiały w postaci komiksów bądź krzyżówek, zaproszenie w formie rebusu, wezmą udział w grach kreatywnych. Personel Concordia Design przykłada uwagę do optymalnego badania potrzeb klientów. Kładziony jest nacisk na to, aby oferta została sformułowana w najbardziej przystępny sposób, bez zbędnych informacji, które odwróciłyby uwagę od meritum.
Kontynuując tradycję związaną z miejscem, Concordia Design oferuje możliwość druku w preferencyjnych cenach zaproszeń, materiałów promocyjnych czy aranżacyjnych. Do dodatkowych usług należy także mobilna stacja FoodLab, którą wynajmiesz na swój event do przygotowania posiłków lub pokazów typu live cooking.
►Co wyróżnia obiekt konferencyjny:
Concordia Design jest miejscem z wizją. Takim, które pobudza do tworzenia własnego wizerunku w nowy sposób. Profesjonalnie wyposażone sale eventowo-konferencyjne można łączyć, uzyskując przestrzeń na event dla nawet 500 osób. Sale warsztatowe są wygodne, jasne, ozdobione grafikami młodych artystów. Personel obiektu proponuje niekonwencjonalne scenariusze wydarzeń i promocji, skorzystanie z indywidualnie zaprojektowanych materiałów.
►Opinia serwisu konferencje.pl:
Ponad 1000 mkw. przestrzeni na spotkania biznesowe, atrakcyjna lokalizacja, wsparcie ekspertów, a na miejscu własna restauracja i usługi cateringowe, których menu dostosowywane jest do koncepcji eventu – to główne atuty Concordia Design. Możliwość skorzystania z konsultacji specjalistów, łączenia sal w większą przestrzeń i nadawania jej różnych funkcji wyróżnia obiekt na tle konkurencji. Na potrzeby gal i dużych imprez możliwe jest też wynajęcie dodatkowej auli Artis.
Zdj. materiały prasowe obiektu; Jolanta Ambroziak (red.)