Konferencje.pl / Artykuły / Zapowiedź: 19-23.03 Meetings Week Poland 2018
Zapowiedź: 19-23.03 Meetings Week Poland 2018
Już wkrótce Meetings Week Poland – święto przemysłu spotkań, pełne wydarzeń pokazujących rolę tej gałęzi biznesu i wytyczających kierunki rozwoju branży. Co roku skupia praktyków i specjalistów w celu wymiany opinii, doświadczeń i nawiązania kontaktów.
Pod wspólną nazwą Meetings Week Poland kryje się cykl konferencji i spotkań, poświęconych branży spotkań w Polsce, promujących jej rolę jako gałęzi gospodarki i wspierających sektor usług konferencyjno-eventowych. W tym roku wydarzenie odbędzie się już po raz szósty. Serwis Konferencje.pl objął wydarzenie patronatem medialnym.
Do uczestnictwa organizatorzy zapraszają szczególnie przedstawicieli branży, wszystkich obecnych i potencjalnych klientów, media oraz osoby odpowiedzialne za tworzenie strategii rozwoju miast i regionów. Podczas najbliższej edycji elementem, na który położony będzie szczególny nacisk, ma być networking. Dzięki stworzonej na potrzeby Meetings Week Poland 2018 aplikacji mobilnej będzie można umówić się na spotkanie w strefie B2B lub bezpośrednio na stoisku danego wystawcy.
Meetings Week Poland to także okazja do zmierzenia się z jednym z bardziej aktualnych zagadnień, dla przedstawicieli branży spotkań i nie tylko dla nich. Chodzi oczywiście o temat wchodzących w życie 25 maja tego roku nowych przepisów o ochronie danych osobowych, tzw. rozporządzenia RODO. Nowy stan prawny postawi przedsiębiorców przed koniecznością szczegółowej weryfikacji baz danych, którymi zarządzają w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Każdy pracownik zaangażowany w proces przetwarzania takich informacji musi być świadomy potencjalnych zagrożeń, jakie niesie ze sobą ewentualny ich wyciek i potrafić takim zdarzeniom zapobiec. Za ocenę potencjalnego ryzyka i możliwych skutków utraty danych autorzy rozporządzenia uczynili odpowiedzialnymi same podmioty przechowujące zbiory danych, a za wszelkie zaniedbania na tym polu grozić będą dotkliwe kary.
Z tego też względu Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce postanowiło zainicjować stworzenie kodeksu dobrych praktyk dla organizatorów konferencji i eventów. Stowarzyszenie zaprasza wszystkich przedstawicieli organizacji branżowych oraz innych zainteresowanych do współpracy przy tworzeniu takiego dokumentu. Można to zrobić jeszcze przez MWP 2018, korzystając z dedykowanej konferencji aplikacji mobilnej. W zakładce „networking” organizatorzy stworzyli kanał RODO, w którym każdy użytkownik może podzielić się swoimi propozycjami i uwagami w tym temacie.
Tegoroczna edycja MWP odbędzie się w dniach 19–23 marca w siedzibie Szkoły Głównej Turystyki i Rekreacji przy ul. Stokłosy 3 w Warszawie.
Kalendarium
19 marca – Pierwszy dzień cyklu otworzy organizowana przez Warsaw Voice konferencja Poland Meeting Destination. Prowadzący i uczestnicy postarają się udzielić odpowiedzi na pytania o przyszłość branży spotkań w naszym kraju. 20 marca – Stowarzyszenie Branży Eventowej zaprosi wszystkich zainteresowanych na konferencję „Zalety i metody wizualizacji eventu”. Uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się ze stosowanymi przez doświadczonych organizatorów spotkań metodami, takimi jak Zasada Trzech, Metoda Mapingu Myślowego oraz wiele innych. 21 marca – Organizowane przez SOIT/SITE spotkanie Best Practice Day. Jak sama nazwa wskazuje, goście mogą liczyć na największą porcję dobrych praktyk rynkowych dla agencji, dostawców i klientów. 22 marca – Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce zaprezentuje nowe regulacje prawne w organizacji spotkań, które to przepisy wejdą w życie w rozpoczynającym się roku. XVIII Europejska Akademia Organizatorów i Planistów Konferencji i Kongresów będzie okazją do zapoznania się z rozporządzeniami, jak nowa ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach, rozporządzenie RODO, czy certyfikacja INFARMY. 22 marca to zamknięte, doroczne spotkanie regionalnych convention bureaux z Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej. 23 marca – Goście konferencji będą mieli okazję uczestniczenia w aż trzech wydarzeniach: XIII edycji Future Leaders Forum Warsaw (SGTiR), Forum Obiektów MPI Poland oraz gali MP Power Awards, z roztrzygnięciem konkursu Meeting Planner Power Awards.
Więcej informacji na stronie Organizatora: www.meetingsweek.pl.