Konferencje.pl    /    Artykuły    /    Poznaj wyniki raportu „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce 2016”

Poznaj wyniki raportu „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce 2016”

Redakcja Konferencje.pl Konferencje.pl Redakcja
Poznaj wyniki raportu „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce 2016” Na zdjęciu: przemysł spotkań i wydarzeń w polsce 2016 raport

Po raz siódmy zespół Poland Convention Bureau POT opublikował raport podsumowujący osiągniecia polskiej branży spotkań w ubiegłym roku. „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce - Poland Meetings and Events Industry Report 2016” do pobrania w naszym serwisie!

W tym roku dzięki współpracy ze wszystkimi regionalnymi convention bureaux, rekomendowanymi organizatorami kongresów oraz podróży motywacyjnych, obiektami oraz uczelniami wyższymi udało się zebrać dane z czternastu województw, kilkudziesięciu obiektów i tym samym wziąć w badaniu pod uwagę aż 33980 spotkań i wydarzeń, w których wzięło udział niemal 7 mln uczestników. Dla porównania – rok temu przeanalizowano 18820 konferencji, kongresów, targów i podróży motywacyjnych z piętnastu województw.

Więcej wydarzeń, więcej miejsc pracy, więcej zysków

Wyniki tegorocznego raportu są dla branży spotkań powodem do triumfu. Rok temu szacowany wkład przemysłu spotkań w gospodarkę kraju wyniósł 1262,6 mln zł. W bieżącym raporcie znajdziemy zaś kwotę znacznie wyższą, bo 1577,3 mln zł. Zwiększył się również wkład przemysłu spotkań w tworzenie nowych miejsc pracy. Według ubiegłorocznego raportu w 2014 roku przybyło ich 27473 w skali kraju, zaś w roku 2015 szacowana liczba nowych miejsc pracy to 30312 w skali kraju. Co więcej, ustalono, że do 2021 roku w Polsce zostanie zorganizowanych aż 150 międzynarodowych konferencji.

Co ciekawe, w tej edycji raportu przeprowadzono również badanie uczestnika wydarzeń jednodniowych, dwudniowych i dłuższych. Przeanalizowano 468 ankiet podczas losowo wybranych wydarzeń w Gdańsku, Krakowie, Katowicach i Bydgoszczy. W badanej grupie znajdowali się zarówno uczestnicy lokalni, jak i przyjezdni z innej części kraju i z zagranicy. Sprawdzono liczbę noclegów oraz wydatki przeciętnego uczestnika konferencji. Jak się okazało, na jeden dzień trwania wydarzenia lub spotkania przypadał zakup przez jego uczestnika 0,93 noclegu, co oznacza, że w 2015 roku sprzedaż noclegów wyniosła 3132,1 mln zł. Ponadto, na usługi gastronomiczne uczestnicy konferencji wydali 1044 mln zł, a na usługi kulturalno-rekreacyjne 1228 mln zł.

Raport „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce 2016” został zaprezentowany podczas Meetings Week Poland, podczas inauguracji wydarzenia, 14 marca 2016 na Stadionie Narodowym w Warszawie.

Raport w pliku PDF możecie pobrać poniżej:

Te artykuły mogą Cię zainteresować