Konferencje.pl    /    Artykuły    /    Podsumowanie konferencji Event Biznes 2019

Podsumowanie konferencji Event Biznes 2019

Jolanta Ambroziak Jolanta Ambroziak Redaktorka w Konferencje.pl
Podsumowanie konferencji Event Biznes 2019

Konferencja Event Biznes, która odbyła się 13 listopada w Global EXPO Warszawa, po raz szósty przyciągnęła przedstawicieli działów marketingu i sprzedaży, agencji eventowych, mediów branżowych, specjalistów ds. PR i HR oraz osoby działające aktywnie w branży spotkań. Dopracowane w każdym szczególe wydarzenie dało możliwość posłuchania i wymiany doświadczeń z ekspertami i praktykami cenionymi w branży MICE. Platforma konferencje.pl miała przyjemność objąć Event Biznes 2019 patronatem medialnym.

Kompleks wystawienniczo-eventowy Global EXPO Warszawa w minioną środę gościł jedno z największych wydarzeń branżowych - Event Biznes 2019, którego organizatorem jest Stowarzyszenie Branży Eventowej. Przestrzeń podzielono na kilka części. Pierwszą zajęła strefa networkingowa wraz z recepcją i szatnią dla uczestników imprezy, którzy mogli się poczuć jak goście VIP, przechodząc po czerwonym dywanie do strefy wystawców, a za nią - do części konferencyjnej. Podczas wydarzenia można było poznać lepiej ofertę prezentowaną na 60 stoiskach targowych.

Konferencja Event Biznes 2019 konferencje

Konferencja Event Biznes 2019 konferencje

Coś dla siebie znaleźli zarówno ci, którzy poszukiwali niebanalnych atrakcji i gadżetów przeznaczonych na eventy, bogatych i urozmaiconych menu cateringowych czy usługodawców zapewniających profesjonalne zaplecze techniczne. Goście Event Biznes 2019 porozmawiać mogli z przedstawicielami 28 tytułów mediów branżowych.

Konferencja Event Biznes 2019 konferencje

 

Polscy i zagraniczni praktycy event marketingu

Jedną z tegorocznych nowości było wprowadzenie przez Radę Programową Event Biznes 2019 podziału dnia na dwie części. Pierwsza, konferencyjna, objęła wystąpienia zaproszonych prelegentów z kraju i z zagranicy. Drossos Drossos (Global Consultant of Experiential Marketing) na przykładzie Coke, Japan Tobacco, L'Oreal i Shell opowiedział o znaczeniu, jakie dla rozpoznawalności marki ma wykorzystywanie marketingu opartego na doświadczeniu.

Konferencja Event Biznes 2019 konferencje

Dr James Morgan z Westminster University zaprezentował bardzo przydatne, a niekoniecznie powszechnie znane narzędzia technologiczne, które angażują uczestników eventu i pozwalają na efektywne zarządzanie pracownikami podczas realizacji. Krzysztof Wojewodzic (CEO ESCOLA S.A.) poruszył natomiast temat narzędzi, które sprawdzą się w trakcie planowania i przeprowadzenia wydarzenia.

Konferencja Event Biznes 2019 konferencje

Z pierwszą po przerwie prelekcją zatytułowaną "How highlighting corporate social responsibility has an enormous impact on employee/talent retention, brand popularity + in turn profits!" wystąpiła Justin Kane (Managing  Director The Event Talent Agency). Kolejny mówca, Jens Meyer (CEO Jack Morton Worlwide), nawiązał do wcześniejszych wątków i wzbogacił je o swoje doświadczenie jako specjalisty od budowania silnych relacji międzyludzkich poprzez marketing na żywo i marketing cyfrowy. Ostatni z prelegentów,  Jan Gemrich (CEE Head od Platforms & Ecosystem Marketing Google), przedstawił temat "Klient kontra agencja najlepsze praktyki zarządzania wzajemnymi relacjami". Dużym zainteresowaniem cieszyła się również debata "Krótka ławka pracowników branży eventowej? Wyzwania dotyczące nowego pokolenia pracowników w sektorze usług związanych z organizacją wydarzeń".

Konferencja Event Biznes 2019 konferencje

 

Czas na praktykę. Wymiana doświadczeń podczas szkoleń na Event Biznes 2019

Organizatorzy konferencji zadbali o bardzo zróżnicowany program szkoleń, które wypełniły drugą część dnia. Odbywające się jednocześnie w różnych salach konferencyjnych Global EXPO Warszawa warsztaty skierowane były zarówno do osób, które w branży stawiają pierwsze kroki, jak i do tych, które swoją wiedzę chciałyby uzupełnić i zadać nurtujące pytania profesjonalistom. Uczestnicy wybierać mogli m.in. spośród szkoleń dotyczących ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (Michał Kibil), efektywności eventu na linii klient-agencja (Magdalena Heinrich-Galińska) czy zabezpieczeniach imprez masowych (Andrzej Kruczyński).

Konferencja Event Biznes 2019 konferencje

 

Rozmowy o branży przy stoliku

Zainteresowani tym, co aktualne w branży spotkań, sami mogli się spotkać i porozmawiać podczas stolikowych paneli dyskusyjnych. Pierwszy blok skupiał się wokół Spraw ważnych i ważniejszych branży eventowej według reprezentantów firm członkowskich Stowarzyszenia Branży Eventowej. Poszczególne dyskusje odbywające się jednocześnie przy różnych stolikach w strefie networkingowej moderowali: Andrzej Nykowski (Mea Group), Michał Czerniak (Brill AV Media), Paweł Haberka (PowerEvents), Magdalena Siry (Wersal Catering), Monika Nowacka-Sahin (Digital Knowledge Village), Rafał Patla (Adventure Warsaw) oraz Dagmara Marzyńska (Atelie Group).

Konferencja Event Biznes 2019 konferencje

Hasło przewodnie drugiego bloku dyskusji brzmiało: Potencjał, rozwój, współpraca wśród polskich instytucji przemysłu spotkań. Czyli co piszczy w polskiej branży eventowej. Spotkaniami stolikowymi moderowali: Krzysztof Łobodziński, Anna Górska i Katarzyna Cioch (SKKP), Joanna Spychała i Aleksander Szojda-Pallado (PSTK), Barbara Świderska (MPI), Marta Chmielewska (Mea Group i SBE) oraz Aleksander Murek (IMPEL).

Konferencja Event Biznes 2019 konferencje

Na kolejną, siódmą edycję Event Biznes, przyjdzie poczekać jeszcze cały rok. Jesteśmy jednak pewni, że będzie to co najmniej tak samo interesujący i pełen inspiracji dzień. Do zobaczenia!

Zdj. Hejo studio, red. (zdj. 2 i 3).

Te artykuły mogą Cię zainteresować