Konferencje.pl / Artykuły / Podsumowanie konferencji Event Biznes 2019
Podsumowanie konferencji Event Biznes 2019
Konferencja Event Biznes, która odbyła się 13 listopada w Global EXPO Warszawa, po raz szósty przyciągnęła przedstawicieli działów marketingu i sprzedaży, agencji eventowych, mediów branżowych, specjalistów ds. PR i HR oraz osoby działające aktywnie w branży spotkań. Dopracowane w każdym szczególe wydarzenie dało możliwość posłuchania i wymiany doświadczeń z ekspertami i praktykami cenionymi w branży MICE. Platforma konferencje.pl miała przyjemność objąć Event Biznes 2019 patronatem medialnym.
Kompleks wystawienniczo-eventowy Global EXPO Warszawa w minioną środę gościł jedno z największych wydarzeń branżowych - Event Biznes 2019, którego organizatorem jest Stowarzyszenie Branży Eventowej. Przestrzeń podzielono na kilka części. Pierwszą zajęła strefa networkingowa wraz z recepcją i szatnią dla uczestników imprezy, którzy mogli się poczuć jak goście VIP, przechodząc po czerwonym dywanie do strefy wystawców, a za nią - do części konferencyjnej. Podczas wydarzenia można było poznać lepiej ofertę prezentowaną na 60 stoiskach targowych.
Coś dla siebie znaleźli zarówno ci, którzy poszukiwali niebanalnych atrakcji i gadżetów przeznaczonych na eventy, bogatych i urozmaiconych menu cateringowych czy usługodawców zapewniających profesjonalne zaplecze techniczne. Goście Event Biznes 2019 porozmawiać mogli z przedstawicielami 28 tytułów mediów branżowych.
Polscy i zagraniczni praktycy event marketingu
Jedną z tegorocznych nowości było wprowadzenie przez Radę Programową Event Biznes 2019 podziału dnia na dwie części. Pierwsza, konferencyjna, objęła wystąpienia zaproszonych prelegentów z kraju i z zagranicy. Drossos Drossos (Global Consultant of Experiential Marketing) na przykładzie Coke, Japan Tobacco, L'Oreal i Shell opowiedział o znaczeniu, jakie dla rozpoznawalności marki ma wykorzystywanie marketingu opartego na doświadczeniu.
Dr James Morgan z Westminster University zaprezentował bardzo przydatne, a niekoniecznie powszechnie znane narzędzia technologiczne, które angażują uczestników eventu i pozwalają na efektywne zarządzanie pracownikami podczas realizacji. Krzysztof Wojewodzic (CEO ESCOLA S.A.) poruszył natomiast temat narzędzi, które sprawdzą się w trakcie planowania i przeprowadzenia wydarzenia.
Z pierwszą po przerwie prelekcją zatytułowaną "How highlighting corporate social responsibility has an enormous impact on employee/talent retention, brand popularity + in turn profits!" wystąpiła Justin Kane (Managing Director The Event Talent Agency). Kolejny mówca, Jens Meyer (CEO Jack Morton Worlwide), nawiązał do wcześniejszych wątków i wzbogacił je o swoje doświadczenie jako specjalisty od budowania silnych relacji międzyludzkich poprzez marketing na żywo i marketing cyfrowy. Ostatni z prelegentów, Jan Gemrich (CEE Head od Platforms & Ecosystem Marketing Google), przedstawił temat "Klient kontra agencja najlepsze praktyki zarządzania wzajemnymi relacjami". Dużym zainteresowaniem cieszyła się również debata "Krótka ławka pracowników branży eventowej? Wyzwania dotyczące nowego pokolenia pracowników w sektorze usług związanych z organizacją wydarzeń".
Czas na praktykę. Wymiana doświadczeń podczas szkoleń na Event Biznes 2019
Organizatorzy konferencji zadbali o bardzo zróżnicowany program szkoleń, które wypełniły drugą część dnia. Odbywające się jednocześnie w różnych salach konferencyjnych Global EXPO Warszawa warsztaty skierowane były zarówno do osób, które w branży stawiają pierwsze kroki, jak i do tych, które swoją wiedzę chciałyby uzupełnić i zadać nurtujące pytania profesjonalistom. Uczestnicy wybierać mogli m.in. spośród szkoleń dotyczących ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (Michał Kibil), efektywności eventu na linii klient-agencja (Magdalena Heinrich-Galińska) czy zabezpieczeniach imprez masowych (Andrzej Kruczyński).
Rozmowy o branży przy stoliku
Zainteresowani tym, co aktualne w branży spotkań, sami mogli się spotkać i porozmawiać podczas stolikowych paneli dyskusyjnych. Pierwszy blok skupiał się wokół Spraw ważnych i ważniejszych branży eventowej według reprezentantów firm członkowskich Stowarzyszenia Branży Eventowej. Poszczególne dyskusje odbywające się jednocześnie przy różnych stolikach w strefie networkingowej moderowali: Andrzej Nykowski (Mea Group), Michał Czerniak (Brill AV Media), Paweł Haberka (PowerEvents), Magdalena Siry (Wersal Catering), Monika Nowacka-Sahin (Digital Knowledge Village), Rafał Patla (Adventure Warsaw) oraz Dagmara Marzyńska (Atelie Group).
Hasło przewodnie drugiego bloku dyskusji brzmiało: Potencjał, rozwój, współpraca wśród polskich instytucji przemysłu spotkań. Czyli co piszczy w polskiej branży eventowej. Spotkaniami stolikowymi moderowali: Krzysztof Łobodziński, Anna Górska i Katarzyna Cioch (SKKP), Joanna Spychała i Aleksander Szojda-Pallado (PSTK), Barbara Świderska (MPI), Marta Chmielewska (Mea Group i SBE) oraz Aleksander Murek (IMPEL).
Na kolejną, siódmą edycję Event Biznes, przyjdzie poczekać jeszcze cały rok. Jesteśmy jednak pewni, że będzie to co najmniej tak samo interesujący i pełen inspiracji dzień. Do zobaczenia!
Zdj. Hejo studio, red. (zdj. 2 i 3).