Konferencje.pl / Artykuły / Nowoczesne stoiska targowe
Nowoczesne stoiska targowe
Jeżeli miałeś kiedyś okazję odwiedzić imprezę targową za naszą zachodnią granicą, można się zachłysnąć poziomem technologicznym stoisk targowych tam budowanych.
Praktycznie każda firma próbuje stworzyć nowoczesne, przyciągające wzrok klientów stoisko, zlecając projektantom wymyślanie coraz to bardziej nowatorskich rozwiązań i zabudów.
W krajobraz nowoczesnego stoiska na stałe wpisały się już plazmy oraz różnego rodzaju telebimy, na których można zaprezentować działające produkty, swoje realizacje, a także filmy i prezentacje. Duży obraz to bardzo ważny element stoiska, szczególnie dla firmy, która nie zawsze może pokazać wszystkie swoje produkty na stoisku. Dzięki ekranom możemy zaprezentować swoje realizacje, sprzęt lub w ciekawym i przyciągającym uwagę filmem czy prezentacją zainteresować zwiedzających.
Jednak telebimy to nie wszystko
Wchodząc na hale targową, w pierwszej kolejności wzrok przyciągają fenomenalne stoiska, zaprojektowane i wybudowane z wykorzystaniem najnowszych technologii multimedialnych i oświetleniowych. Ich właściciele doskonale wiedzą, że aby móc nawiązać relacje biznesowe, musimy przyciągnąć czymś potencjalnego klienta i tym czymś są nietuzinkowe wyróżniające się multimedialne stoiska.
Z zasady chodząc po targach ,nie damy rady zatrzymać się na każdym stoisku i poświęcić wystarczająco dużo czasu na to, aby zapoznać się z ofertą danej firmy. Wybieramy więc te, które podświadomie wydają nam się atrakcyjne. Rzadko już spotykane stoiska z okta-normy traktujemy z mniejszym zainteresowaniem niż nawet nieduże stoisko, które jest w ciekawy sposób zaprojektowane i zaaranżowane. Zatrzymujemy się tam choćby dlatego, aby nie pominąć czegoś, co może być hitem. Zatem cel wystawcy został osiągnięty. Co prawda stoisko kosztowało go drożej niż proste stoisko konkurenta, ale w ciągu tych 3 dni jego stoisko odwiedziło trzykrotnie więcej potencjalnych klientów niż konkurenta – przyszli, bo zainteresowali się samym stoiskiem, a to już jest połowa sukcesu.
Czym zatem wyróżniają się stoiska i w jaki sposób zachodnie firmy próbują się wyróżnić?
Stosuje się do tego różnorodne rozwiązania multimedialne, diodowe i oświetleniowe, które pozwalają tworzyć „żywe”, mieniące się w barwach firmy ściany, podłogi itp. Zamiast ścianek z płyty paździerzowej stosuje się "zastawki multimedialne", zamiast małych plazm stosuje się ekrany diodowe, na podłodze układa się interaktywną podłogę diodową, która zmienia kolor i wyświetla wizualizacje, kiedy na nią wejdziemy.
Do tego dochodzą systemy zarządzenia obrazem, które umożliwiają synchroniczne wyświetlanie na różnych nośnikach wcześniej przygotowanych materiałów audio-wizualnych. Nie możemy też zapominać o rozwiązaniach takich jak FogScreen, ekran mgielny, przez który można przejść. Emituje on ścianę suchej mgły, na której można wyświetlać projekcję video i laserowe, może też być interaktywny. Jego niewątpliwą zaletą jest to, że jest tak niesamowity, że ludzie zatrzymują się przy nim, żeby zobaczyć coś,czego jeszcze nie widzieli.
To wszystko bardzo odróżnia stoisko firmy od nawet najbardziej ciekawych architektonicznie stoisk zbudowanych na zamówienie, ale bazujących wyłącznie na kilku plazmach i tradycyjnym oświetleniu stosowanym w wystawiennictwie.
Multimedia pozwolą stworzyć stoisko, które będą podziwiali zwiedzający, na tle którego będą robili sobie zdjęcia i którego handlowcy wrócą z największą liczbą wizytówek, mogących zamienić się w kontrakty.
Jeżeli zatem wydaje Ci się, że aby obecność na targach była sukcesem, wystarczy zwykłe stoisko, jesteś w błędzie. Dla Ciebie liczy się, ile osób odwiedziło Twoje stoisko, a nie ile osób odwiedziło całe targi. Warto zatem rozważyć zastosowanie nowoczesnych technologii audio-wizualnych i diodowych, projektując to miejsce. Na koniec warto też wspomnieć, że wszystkie te technologie są dostępne w Polsce!
Autor: Rafał Mrzygłocki