Konferencje.pl    /    Artykuły    /    Jak dobrać odpowiednią lokalizację na event? – Marta Dunin-Michałowska

Jak dobrać odpowiednią lokalizację na event? – Marta Dunin-Michałowska

Redakcja Konferencje.pl Konferencje.pl Redakcja
Jak dobrać odpowiednią lokalizację na event? – Marta Dunin-Michałowska Na zdjęciu: Jak dobrać odpowiednią lokalizację na event? Marta Dunin-Michałowska konferencje

Event marketing to dziedzina nie zawsze wystarczająco doceniana. Podczas cięć budżetowych spada na dalsze miejsca w rankingach promocyjnych działań niezbędnych w pierwszej kolejności. Tymczasem korzyści płynące z jego wykorzystania trudno przecenić.

Event wspiera realizację różnych celów firmy, zarówno sprzedażowych, jak i wizerunkowych. Umożliwia nawiązywanie i podtrzymywanie bezpośrednich relacji z otoczeniem biznesowym firmy, wspiera jej pozycjonowanie. Różne są więc rodzaje realizowanych eventów, odpowiadające na stawiane sobie przez firmę cele.

Bez względu na to, z jakiego rodzaju eventem mamy do czynienia, są kwestie, na które w szczególny sposób należy zwrócić uwagę zarówno na etapie planowania wydarzenia, jak i jego późniejszej realizacji. Po pierwsze, koncepcja kreatywna spotkania musi odpowiadać na zapotrzebowanie klienta i wspierać realizację jego biznesowych celów.

Do charakteru eventu i wybranej koncepcji kreatywnej należy odpowiednio dopasować właściwą lokalizację. W pierwszej kolejności jest ona oczywiście uzależniona od rodzaju imprezy. Istotne jest zwrócenie uwagi na etapie doboru lokalizacji na odpowiednią infrastrukturę, która umożliwi realizację eventu, sprawdzenie dostępu do prądu, toalet, zaplecza dla cateringu itd. W przypadku, gdy wybrana lokalizacja wygrywa wieloma zaletami, ale nie dysponuje odpowiednim zapleczem, należy pamiętać o konieczności zapewnienia go we własnym zakresie. W przypadku imprez galowych, uroczystych kolacji, jubileuszy, a także eventów konferencyjno-szkoleniowych doskonale sprawdzają się hotele i centra konferencyjne.

Kierunkowskazem w doborze wszystkich elementów jest zawsze klient, cele, które chce osiągnąć i jego biznesowa korzyść z realizacji danego projektu. Tak więc gwarantem sukcesu jest zawsze satysfakcjonująca współpraca pomiędzy agencją i klientem, która toczy się podczas całego procesu realizacji wydarzenia.

Te artykuły mogą Cię zainteresować