Konferencje.pl / Artykuły / Hologramy z Hologrand jako nowe narzędzie eventów w Polsce
Hologramy z Hologrand jako nowe narzędzie eventów w Polsce
Wrażenie było porażające dla osób stykających się z tą technologią po raz pierwszy. Naturalnych rozmiarów trójwymiarowy piłkarz w białym stroju żonglował piłką. Dźwięk i obraz przekazywany był w technologii HD.
... Po chwili spod posadzki pojawiła się zebra, także naturalnych rozmiarów. Piłkarz przekazał jej piłkę i teraz ona pokazała, co czterema nogami potrafi z piłką wyczyniać. Następnie piłkarz zniknął niepostrzeżenie, a zebra nieco wolniej zjechała pod posadzkę.
Obejrzeliśmy jeszcze wiele innych reklamowych filmów holograficznych: m.in. wirujące logo toyoty, telefony komórkowe, jadące prosto na nas auta, ogromny diament, a nawet stację kosmiczną i wreszcie dwie piękne tańczące dziewczyny w czerwonych sportowych strojach z lampasami.
Dziewczyny przy wejściu od lewej: Monika Krusiewicz szefowa Event Managers Club oraz Alina Zglińska i Monika Krzyżanowska właścicielki firmy Hologrand
Tak rozpoczęła się prezentacja pt. „Jedyną granicą jest wyobraźnia, czyli hologramy na eventach” w ramach konferencji „Przyszłość w eventach” zorganizowanej przez Event Managers Club i Międzynarodowe Targi Poznańskie w czasie trwania tarów Tour Salon 2008 w Poznaniu. Prezentację poprowadziły Monika Krzyżanowska i Alina Zglińska właścicielki firmy Hologrand, która jest wyłącznym przedstawicielem na Polskę duńskiej firmy viZoo w zakresie technologii Free Format ® (hologram) i VideoLogo® (dynamiczna reklama w obrębie logotypu). Hologrand posiada również w swojej ofercie urządzenia holocube.
Technologia z Danii
W wielu miejscach na świecie trwały prace nad doskonaleniem technologii holograficznej, jednak Monika Krzyżanowska i Alina Zglińska uznały, że Duńczycy mają najlepszą i najbardziej sprawdzoną ofertę.
Firma Hologram oferuje trzy podstawowe produkty:
Free Format to obecnie największe rozwiązanie 3D dostępne na polskim rynku. Możliwości jego wykorzystania są ogromne, wykorzystuje się go w formie zabudowanych stoisk, showroomów, w postaci wolnostojącej na scenach lub w witrynach sklepowych. Umożliwia prezentacje osoby czy samochodu w skali 1 do 1.Obraz powstaje poprzez projekcje specjalnie przygotowanego filmu na przezroczystym ekranie. Film łącząc się z pierwszym i drugim planem, stwarza iluzję rzeczywistego otoczenia.Hologrand oferuje kompleksową obsługę instalacji takiego urządzenia oraz przygotowania profesjonalnych filmów HD, koniecznych do uzyskania pożądanego efektu.
VideoLogo z kolei to nowy sposób prezentowania treści reklamowych przy wykorzystaniu technologii projekcyjnych. Pozwala na wyświetlanie dowolnych materiałów, od pokazu slajdów po film reklamowy w obrębie logotypu firmy. Ekran VideoLogo to ultralekka konstrukcja, skonstruowana tak, aby sprawiała wrażenie swobodnie lewitującej w przestrzeni bez widocznych mocowań. Może być stosowany zarówno wewnątrz sklepów, jak i w witrynach.
HOLOCUBE jest zintegrowaną platformą generującą całkowicie trójwymiarowy obraz pozwalający przedstawić produkt w kompletnie nowy, niedostępny dotychczas na rynku sposób. Holocube to estetyczne pudełko o wymiarach 50x50x50 wewnątrz którego eksponuje się trójwymiarowe obrazy. HOLOCUBE pozwala oferowanemu produktowi odstawać na tle konkurencji, czyniąc go jeszcze bardziej atrakcyjnym dla klienta. Nowoczesny design urządzenia dopełnia profesjonalnego wizerunku kreowanego przez HOLOCUBE dla danego produktu, jeszcze mocniej przykuwając uwagę klienta.
Nie tylko marketing produktów
Zastosowanie hologramów w marketingu i reklamie jest oczywiste, ale czy tylko? Uczestnikami konferencji zorganizowanej przez Event Manager Club byli właśnie event managerowie, których rolą będzie znalezienie zastosowań dla nowej technologii na polskim rynku. Wprawdzie to nowe narzędzie jest dostępne w Polsce dopiero od wiosny bieżącego roku, ale już było kilka realizacji z użyciem technologii Free Format ®. Na jednej z imprez firmowych puszczono film z opisanymi wyżej dwiema tańczącymi dziewczynami, a hostessy ( już realne i żywe) obsługiwały imprezę w identycznych strojach.
Podczas projekcji tego hologramu w identycznych strojach hostessy obsługiwały zorganizowany przy pomocy technologii Free Format event Na koniec padały pytania o warunki techniczne i ekonomiczne użycia hologramów w eventach. Wprawdzie nie jest to technologia tania, koszt licencji i przygotowania zamówionego filmu może wynieść kilkadziesiąt tysięcy złotych, to przy serii eventów o powtarzalnym scenariuszu koszt jednostkowy użycia tego narzędzia spada do kilku tysięcy. W tym momencie jest to już osiągalny pułap cenowy dla większości organizowanych w Polsce eventów. Autor: Mirosław Sulima-Dolina