Transcolor w podwarszawskich Szeligach to miejsce znane w branży telewizyjnej i reklamowej. Produkowane są tu popularne talk-show i talent-show stacji TVN. Jak sprawdzi się podczas eventów? Sprawdziliśmy osobiście i spytaliśmy o to specjalistów z branży.
Jeśli chodzi o oświetlenie sceniczne, firma Transcolor jest jedną z najlepszych w Polsce i jest dobrze znana w branży eventowej. Od 10 lat Transcolor to również studio produkcji filmowej i telewizyjnej pod Warszawą, rzut kamieniem od granic Bemowa. Studio dysponuje jednymi z największych hal w stolicy. Zobaczcie, jakie oferuje możliwości organizacji eventów.
Otoczenie i wygląd – spokojne przedmieścia Warszawy
Nie da się przegapić Transcoloru, bo dosłownie wyrasta przy wąskiej ulicy i góruje nad okoliczną zabudową. Ciemny, grafitowy budynek wyróżnia się na tle typowego małomiasteczkowego krajobrazu. Wokół - jak to w niewielkiej miejscowości – prywatne działki z domkami jednorodzinnymi, małe firmy i warsztaty. Dalej - zielone przestrzenie okolicznych pól, jeszcze uprawnych, choć patrząc na rozwój pobliskich osiedli, pewnie już niedługo. W oddali widać bloki warszawskiego osiedla Jelonki, które znajduje się ok. 2 km w linii prostej.
Budynek Transcolor to dwie połączone ze sobą bryły. Ta bliższa ulicy, z wejściem głównym, ma przeszklony front. Całość otoczona jest parkingiem, wyłożonym kostką brukową. Przy ogrodzeniu rośnie estetycznie przycięty, niski żywopłot. Wszystko to robi dobre wrażenie – zadbany, czysty teren i porządek.
Powierzchnie eventowe/sale konferencyjne
• Hale eventowe – duże powierzchnie i możliwości aranżacyjne
Wejścia do hal znajdują się naprzeciwko głównych drzwi. To dwa pomieszczenia, podzielone stałą ścianą (z bramą wielkości 3,5 na 5 m). Ściany hal do wysokości 8 m (cała wysokość to 12,2 m) zostały wyłożone specjalnymi, czarnymi panelami akustycznymi, aby wyeliminować pogłos. Wzdłuż wszystkich boków rozmieszczono szyny, na których wiszą czarne kotary, stanowiące tło i dodatkowe wygłuszenie. Otoczone czarnymi kotarami pomieszczenia sprawiają wrażenie, że są znacznie mniejsze i bardziej kameralne. Dobrze jest o tym pamiętać, jeśli ogląda się obiekt przed eventem i użyć wyobraźni. Na tyłach obu hal mieszczą się magazyny firmy z rampami, do których dostać się można z tyłu budynku. Hale są wentylowane i klimatyzowane w razie potrzeby. Zgodnie z tym, co mówi obsługa, ściana między halami nie gwarantuje całkowitej dźwiękoszczelności. Jeśli w jednej z hal będzie się odbywać głośne wydarzenie, do osób w drugiej – będą docierać hałasy.
Wygląd hal daje eventowcom duże możliwości aranżacyjne – to tabula rasa, do zapisania tak, jak podpowiada wyobraźnia. Puste przestrzenie, gładkie podłogi i czarne, matowe kotary pozwalają zbudować tu dowolną scenografię. Co ważne, hale są bardzo wysokie i mogą być mocno obciążane (sufit i podłoga), tak więc nie będzie problemem podwieszenie samochodu czy innego ciężkiego obiektu. Hale, jak to tego typu pomieszczenia przeznaczone do produkcji telewizyjno-filmowej – nie mają okien, więc nie ma tu co liczyć na dostęp światła dziennego. Można je za to znakomicie oświetlić. Akustyka jest bardzo dobra, przy założeniu, że ściany pokrywają kotary i w hali znajdują się elementy scenografii.
• Hala 1 – wprowadzisz nawet TIRa
Hala 1 ma powierzchnię 1575 mkw. - 45 m długości i 35 m szerokości. Wysokość do stropu technicznego to 12,2 m. Przy suficie jest 8 pomostów technicznych. Strop daje duże możliwości aranżacyjne – ma aż 70 ton udźwigu, w kilkunastu punktach podwieszeń. Jeśli chodzi o mocowania, to ich rozmieszczenie musi być konsultowane i nadzorowane przez obsługę techniczną. Technicy mogą korzystać z pomostów technicznych na wysokości 8,3 metra, w obu halach. Ile wytrzyma podłoga? Możecie tu z powodzeniem wprowadzać nawet TIRy. Posadzka betonowa wytrzyma 5 ton na metrze kwadratowym. W obu z halach na stałe umieszczona jest podłoga z pomalowanej na czarno płyty wiórowej. Do hali 1 można też wejść/wjechać wprost z parkingu przez kilka bram – 2 bramy wjazdowe (4,2 na 4,5 m, na dłuższej ścianie, bramę do magazynu (3,5 na 5 m, na krótszej ścianie). Do hali 2 prowadzi brama 3,5 na 5 metrów.
• Hala 2 – dane techniczne
Hala 2 jest nieco mniejsza i węższa – ma 1125 mkw., 45 m długości i 25 m szerokości, ma taką samą wysokość 12,2 m. Udźwig stropu jest taki sam jak w pierwszej hali – 70 ton. Ta hala ma dwie bramy wjazdowe (4,2 na 4,5 metra) i jedną bramę do magazynu.
• PrądMaksymalny pobór z jednej hali to 120 kW, a z dwóch hal jednocześnie – około 180 kW. Ustala się go indywidualnie, do każdego wydarzenia i uzależnione jest ono od używania klimatyzacji. Dodatkowo obiekt dysponuje dwoma agregatami prądotwórczymi do wynajęcia – 100 kW i 200 kW, przy czym większy wykorzystywany jest jako zasilanie awaryjne. Wokół pomieszczeń rozlokowano też kanały na główne okablowanie.
• Toalety Korytarze za kawiarnią i przy recepcji prowadzą do garderób i toalet. Na parterze są dwie toalety – damska z 3 kabinami, męska z dwoma kabinami i pisuarami oraz toaleta dla niepełnosprawnych. W dwóch garderobach są ponadto łazienki z prysznicami. Dwie toalety na piętrze – damska i męska – wyposażone są w dwie kabiny i pisuary. Dodatkowo jest tu również łazienka z prysznicem i toaletą, obok sali prób.
• Garderoby (do wykorzystania jako sale konferencyjne) Wszystkich garderób w obiekcie jest 10: 6 z nich to pomieszczenia 20-metrowe, a 4 – 40-metrowe. Sale te można wykorzystać na szkolenie czy konferencję, o ile nie są potrzebne podczas produkcji telewizyjnej. Ponadto, na pierwszym piętrze znajduje się sala prób o powierzchni 80 mkw. Wszystkie salki są widne, mają duże okna od samej podłogi i możliwość zaciemnienia za pomocą wertikali. W sali prób warto docenić dobrą akustykę, również z powodu drewnianej, olejowanej podłogi idealnej dla tancerzy. Garderoby wyposażone są w meble – stoły, fotele i krzesła. Wszystkie sale mają jasne, beżowe i gładkie ściany, bez żadnych ozdób. Pomieszczenia te mogą posłużyć jako sale konferencyjne, jednak większą liczbę krzeseł, stoły i inny sprzęt organizator musi zapewnić sam.
• Miejsce na recepcję Główne wejście prowadzi do holu z recepcją, ma on około 70 mkw. To tutaj wchodzą goście podczas bankietów i tu lokalizuje się recepcję wydarzenia. Podczas imprezy na ponad 300 osób może być tu trochę ciasno. Z holu prowadzą szerokie na ok. 3 m schody na piętro, na którym znajdują się biura, garderoby i toalety. Można tam również wjechać windą, mieszczącą 15 osób. Wzdłuż frontowej ściany budynku, przy oknach, zamontowano wysoki, barowy blat z krzesłami.
• Kawiarnia Korytarzem za schodami przechodzimy do kawiarni o powierzchni około 100 mkw. z szerokim drewnianym barem i stołami z fotelami obitymi skórą ekologiczną. Wszystkie meble i wyposażenie utrzymane jest w kolorach ciemnego brązu. Kawiarnia czynna jest podczas eventów (kawa, napoje), ale o catering organizator wydarzenia musi zadbać sam.
• Dostępność dla niepełnosprawnych Obiekt przystosowany jest dla osób niepełnosprawnych – na dole jest dla nich toaleta, na piętro można dostać się też wspomnianą wcześniej windą.
Łatwy dojazd z centrum Warszawy
Nawigacja pokazuje kilka różnych możliwości, ale najsensowniejsze wydaje się wybranie trasy S8, do której dotrzecie z Centralnego Al. Jerozolimskimi. O ile nie ma korków (przy Dworcu Zachodnim zazwyczaj zawsze się stoi w godzinach szczytu), to dojedziecie do Transcoloru w około 25-35 minut. Można też wybrać drogę przez Wolę i Bemowo, i dojechać ulicą Szeligowską.
Dla uczestników eventu, którzy wybiorą komunikację miejską będzie to wycieczka za miasto. Autobus 743 kursuje raz na godzinę, więc jeśli traficie akurat na niego, dojedziecie nawet w 40 minut, ale gdy go przegapicie – zajmie to 1,5 godziny. W weekendy kursuje on raz na 2 godziny, od 8 do 19. Przystanek jest 350 m od obiektu. To strefa podmiejska, więc wymagany jest dodatkowy bilet. Koszt taksówki z Dworca Centralnego to 33-58 zł, a przy wyborze się Ubera - 20-36 zł (w zależności od ruchu i pory dnia).
Parking na 140 aut
Parking mieści 100 samochodów osobowych, ale podczas wydarzeń można ich tu zmieścić 140 (kwestia kreatywnej obsługi ;)). W czasie imprez auta muszą być wpuszczane i ustawiane przez obsługę organizatora ze względu na przepisy przeciwpożarowe (nie mogą zastawiać wyjść ppoż) i umożliwienie dojazdu do ramp przeładunkowych. Jeśli jest taka konieczność, można zaparkować też przy Szeligowskiej i przy okolicznych uliczkach, ale jest tam miejsce tylko dla kilkudziesięciu pojazdów.
Udogodnienia/usługi/atrakcje
Firma Transcolor znana jest w branży z obsługi scenicznej światła podczas koncertów i produkcji telewizyjnych. Na tego typu sprzęt i obsługę można liczyć na miejscu. Podczas eventów można wykorzystać ekran – video wall o dowolnych wymiarach i o rozdzielczość 3,9mm oraz projektory Christie Roadster 18 HD Catalyst Pro v4, który w zintegrowany sposób steruje projekcją i urządzeniami LED. Dodatkowo obiekt dysponuje panelami video Mitrix firmy BARCO oraz listwami MiStrip również firmy BARCO. Kwestie wyposażenia hal i aranżacji pozostają jednak w gestii organizatora eventu. Podczas wydarzenia należy też zadbać samodzielnie o całą obsługę – parkingu, sprzątającą i dbającą o czystość w toaletach itp.
Baza noclegowa – konieczność dojazdu
W odległości walking distance nie ma żadnego hotelu. Najbliższy jest 5 minut samochodem – tu możecie ulokować 200 osób w dwugwiazdkowym standardzie (Hotel Rest w trakcie modernizacji i zmiany brandu na Ibis). W 10 min. można zaś dojechać do czterogwiazdkowego MCC Mazurkas Conference Centre w Ożarowie Mazowieckim, który dysponuje 316 miejscami noclegowymi.
Podsumowując:
Transcolor to duży obiekt z halami dającymi wiele możliwości aranżacyjnych. Ma imponujący udźwig stropu i wytrzymałość podłogi. Można tam wprowadzić i podwiesić spore obiekty. Jego główne przeznaczenie to produkcje telewizyjne, filmowe i reklamowe. One też głównie wypełniają grafik obiektu i te rezerwacje mają tu priorytet. Z tego względu hale często bywają zajęte i nie ma możliwości rezerwacji obiektu z dużym (np. półrocznym) wyprzedzeniem. Ma to swoje plusy - dzięki temu miejsce nie jest zgrane i nudne. Obsługa udostępnia jedną z hal, gdy druga jest zajęta, przy czym nagrania produkcyjne odbywają się głównie w ciągu dnia, tak więc trzeba się z tym liczyć w przypadku głośnego eventu czy przygotowania do wieczornego wydarzenia. Planując event dobrze też mieć na uwadze, że wszelkie wyposażenie, meble i obsługę trzeba wliczyć w kosztorys i dowieźć na miejsce. Dojazd tu jest szybki i wygodny (o ile nie ma korków), ale trzeba pamiętać, że to druga strefa taxi i nie jedzie się komunikacją miejską (może to potrwać i 1,5 godziny).
Zastanawiasz się nad wyborem Transcoloru na swój event? Masz pytania? Napisz na naszym czacie (prawy, dolny róg ekranu), postaramy się pomóc i doradzić. Porada jest bezpłatna!
Opinie organizatorów eventów o Transcolor:
Olga Krzemińska-Zasadzka, Agencja Power
W Transcolorze organizowaliśmy VII Galę Osobowość Roku Miesięcznika Mice Poland. Jak oceniam to miejsce? Ma ogromny potencjał. W szczególności wrażenie robią możliwości obciążeniowe sufitu, co w znacznym stopniu poszerza możliwości organizowanych eventów. Jednym z największych atutów jest magazyn techniki scenicznej i ogromne zaplecze sprzętowe na terenie obiektu. Zaplecze – garderoby – jest wystarczające, a pomieszczenia są przygotowane na odpowiednim poziomie. Nie mieliśmy jednak zaplecza roboczego, miejsce to wypełnia magazyn firmy. Obsługa spełniła nasze oczekiwania, była elastyczna, pomocna i uczynna, a ich pomysły przyczyniły się do sprawnego rozwiązania napotkanych przez nas problemów. Współpraca przebiegła sprawnie i bezkonfliktowo zarówno podczas przygotowań, jak i w trakcie trwania eventu. Na co zwróciłabym uwagę? Wygłuszenie hal - podczas naszej współpracy w hali obok kręcono jeden z odcinków popularnego serialu i w czasie nagrań musieliśmy wstrzymywać wszelkie prace montażowe oraz próby dźwięku. Odniosłam też wrażenie, że wentylacja nie była wstanie przepuścić świeżego powietrza dla 700 osób i temperatura w środku byłą dość wysoka (koniec stycznia). Dodatkowo musieliśmy zapewnić sobie agregaty prądotwórcze, na nasze potrzeby zaopatrzenie energetyczne było za niskie. Foyer jest trochę za małe na kilkusetosobowy event, dla takiej grupy zbyt mały będzie też parking – zwłaszcza, że wokół budynku musi być przejazd i miejsce na namiot zaplecza cateringowego. Dojazd nie jest trudny, chociaż to miejsce odległe od centrum, ale trzeba pamiętać że na event najczęściej dojeżdża się taksówką lub komunikacją miejską. Obiekt stwarza ogromne możliwości eventowe, tylko należy brać pod uwagę, że wymagane są większe środki na wyposażenie i obsługę. Zdecydowanie polecam Transcolor na uroczyste gala dinner i konferencje, ale najbardziej w takich terminach, gdy w sąsiedniej hali nic nie jest nagrywane.
Agnieszka Kurkiewicz, Agencja Qrka Entertainment
Nasza agencja organizowała w Transcolorze kilkudniową konferencję motoryzacyjną, podczas której do obiektu wprowadzane były auta. Dziennie brało w niej udział około 600 osób. Jeśli chodzi o potencjał eventowy, to obiekt ma bardzo dobrą infrastrukturę, ciemne podłogi i wysłonienia, które doskonale się sprawdzają scenograficznie podczas realizacji. Plusem jest magazyn ze sprzętem, dosłownie na wyciągnięcie ręki, umożliwiający szybką wymianę lub domówienie urządzeń oświetleniowych. Rozwiązania logistyczne i techniczne zastosowane w halach zdecydowanie ułatwiają realizacje wydarzeń. Hale, zaplecze techniczno-socjalne jak również przestronny parking – myślę, że to bardzo dobrze przygotowana lokalizacja na różnego rodzaju wydarzenia. Współpraca z obiektem, zarówno w czasie przygotowań, jak i samego eventu przebiega bez zarzutu. Obsługa jest elastyczna, a ja osobiście bardzo sobie cenię współpracę z panami Szymonem Kosickim i Lucjanem Siwczykiem – zawsze odbywa się profesjonalnie i w miłej atmosferze. Jedynym minusem, jaki dostrzegam to wielkość kawiarenki, według mnie jest tam trochę za ciasno. Myślę, że mało jest takich obiektów w Warszawie, więc Trascolor sam w sobie stanowi ciekawą alternatywę dla hal targowych i sal hotelowych – jest na obrzeżach miasta, z dogodnym dojazdem (blisko autostrada) i ma profesjonalne zaplecze techniczne. Zdecydowanie mogę polecić Transcolor na wszelkiego rodzaju konferencje i bankiety, wymagające dużej i wygodnej przestrzeni do wielkoformatowej zabudowy lub dużej liczby uczestników. Obiekt nie obiecuje niczego, czego nie jest w stanie zrealizować. Polecam wszystkim, którzy szukają dobrego miejsca na swoją wyjątkową realizację.
Zdj. Transcolor, Qrka Entertainment
Do pobrania: plan hal 1 i 2, plan punktów podwieszeń.