Zarząd MTP podjął decyzję o wyburzeniu pawilonu wystawienniczego 8A i postawieniu w jego miejsce nowoczesnego punktu, którego projekt przewiduje pewne zmiany.
Wybudowany w 1977 roku pawilon 8A był pierwotnie oznakowany numerem 26. Znacznie popularniejszą, potoczną nazwą budynku, było jednak określenie „Pawilon Szwajcarski”. 3-kondygnacyjny obiekt (przez wiele lat oprócz parteru i piętra, użytkowano również jego piwnicę) był bowiem szczególnie lubiany przez wystawców ze Szwajcarii.
Zaprojektowany przez architekta Henryka Jarosza pawilon od końca lat siedemdziesiątych pełnił funkcję wystawienniczą. W roku 2007, przed Konferencją Narodów Zjednoczonych w Sprawie Zmian Klimatu COP 14, 8A wraz z pawilonem 7, 7A oraz 8 zostało połączone w kompleks obiektów zwanych potocznie „czteropakiem”, którego wyróżnikiem stała się obsadzona naturalnymi lipami aleja.
36-letni pawilon jest lubiany przez wystawców i klientów MTP, nie odpowiada jednak w pełni współczesnym wymaganiom wystawienniczym – obecne 2 poziomy wystawiennicze są bowiem zbyt niskie i uniemożliwiają budowę piętrowych stoisk. Dlatego podjęto decyzję o całkowitym wyburzeniu pawilonu i budowie nowego w nowoczesnej technologii przy jednoczesnej likwidacji piętra, dzięki czemu dopuszczalna wysokość zabudowy wzrośnie z 4,50 m do 10 m.
Obiekt zostanie całkowicie wyburzony, a jego piwnice zasypane. O dotychczasowym kształcie pawilonu przypominać będzie jedynie nowa antresola, z której przeszklonym, nadziemnym łącznikiem będzie można przejść bezpośrednio do centrum konferencyjno-kongresowego w pawilonie 15. Szeroki na 6 i długi na 65 metrów korytarz umożliwi organizację w pawilonie 15 dużych wydarzeń konferencyjnych i kulturalnych równolegle z większymi eventami w „czteropaku”. Nowością w pawilonie 8A będą także ruchome schody, którymi będzie można dostać się na antresolę. Tym samym wyposażony także w windę obiekt będzie w pełni pozbawiony barier architektonicznych.
Termin zakończenia inwestycji przewidziano na połowę lutego 2014 roku. Na czas budowy pozostałe trzy pawilony „czteropaku” (7, 7A i 8) będą funkcjonowały normalnie, a od placu budowy oddzielać je będzie tymczasowa, szczelna ściana.
Projekt przebudowy i generalne wykonawstwo: Wechta sp. z o. o. Koszt inwestycji wraz z budową łącznika to 35 mln złotych.