Microsoft co roku zaprasza swoich partnerów biznesowych na konferencję, podczas której pokazuje kierunki rozwoju branży. Jest to jedno z najważniejszych spotkań branży technologicznej w Polsce. Wydarzenie, które wyznacza trendy, również jako event.
Od 6 lat Microsoft Partner Strategy Conference organizowana jest przez GRUPĘ MANTA. Ostatnie dwie edycje odbyły się w 4-gwiazdkowym hotelu Vienna House Andel's Lodz, który współpracuje z agencją przy różnych projektach. Jednak konferencja Microsoftu jest największym i najważniejszym z nich.
Microsoft Partner Strategy Conference 2017 było wieloformatowym wydarzeniem, w które zaangażowana była duża grupa ludzi oraz właściwie cały hotel:
- 550 uczestników, w tym 400 reprezentantów największych firm partnerskich Microsoft w Polsce;
- konferencja składająca się z sesji głównej i 14 sesji tematycznych;
- 13 stoisk sponsorskich, rozsianych po lobby głównym i konferencyjnym hotelu;
- sesje networkingowe i spotkania biznesowe (strefa spotkań w Oscar’s Bar);
- lunche i kolacja w Restauracji Delight;
- impreza z koncertem zespołu T.LOVE w Sali Balowej;
- nocleg (goście Microsoft zajmowali wszystkie pokoje hotelowe).
Sesja główna oraz wieczorna impreza z koncertem odbywały się w Sali Balowej hotelu, która mieści do 800 osób. Z kolei sesje tematyczne oraz większość stoisk partnerów miały miejsce w przestronnym centrum konferencyjnym Andel’s Lodz na parterze budynku.
„MPSC to skomplikowany, wielowątkowy projekt konferencyjny ze względu na różnorodne prezentacje i i dużą strefę expo, brak długich prób technicznych oraz ciągłą rotację źródeł obrazu i dźwięku. Do tego ponad 500 wymagających uczestników z wyróżniających się firm IT oraz wymagająca gwiazda, która była główną atrakcją wieczornego programu. T. LOVE zagrał wspaniały koncert.” – przyznaje Jacek Mech z GRUPY MANTA, event manager projektu. Hubert Terela, Convention Sales Manager Vienna House Andel’s Lodz dodaje: „Organizacja tej konferencji była dla nas dużym wyzwaniem, mimo iż mamy wieloletnie doświadczenie w obsłudze różnorodnych wydarzeń. Myślę, że wspólnie z GRUPĄ MANTA udało nam się zorganizować naprawdę profesjonalne wydarzenie, m.in. dzięki dobrej i szybkiej komunikacji na linii klient – agencja – hotel oraz kompleksowości podejścia po obu stronach. Stworzyliśmy doskonałe warunki dla uczestników konferencji: mogli efektywnie dzielić się wiedzą podczas prezentacji, wymieniać doświadczenia w przerwach, nabrać sił w czasie posiłków oraz odpocząć w czasie wieczornej imprezy i koncertu.”
Microsoft przykłada dużą wagę do szczegółów, dlatego hotel i agencja zadbały o każdy detal. Szczególną wagę przyłożono do aranżacji przestrzeni otwartych, gdyż tam tętni życie konferencji. „Skuteczna komunikacja i wsparcie marki w przestrzeniach otwartych to jedna ze specjalizacji agencji.” – podkreśla Jacek Mech z GRUPY MANTA. Stoiska partnerów na „expo” były wszystkie zbudowane przez agencję i pokazały, że systemowe, niedrogie rozwiązania mogą być trendy. Dobrze zaprojektowana recepcja w lobby głównym, specjalne monitory interaktywne oraz wszechobecny branding (na ministandach, podświetlonych pylonach, standach multimedialnych, bryłach brandingowych, naklejkach, tablicach multimedialnych, flagach) pomagały uczestnikom odnaleźć się w przestrzeni hotelowej.
Krzysztof Jaskuła, Assistant Convention Sales Manager Andel’s Lodz: „To już kolejna nasza współpraca z GRUPĄ MANTA. Lata doświadczeń po obydwu stronach sprawiły, że pomimo ogromu równoczesnych spotkań oraz wolumenu wydarzenia wszystko przebiegło zgodnie z planem.”
Wyzwaniem była aranżacja Sali Balowej, która w ciągu dnia była przestrzenią konferencyjną dla 550 osób, a wieczorem zamieniła się w salę koncertową. Wieczorna scenografia bazowała na nowoczesnych meblach klubowych i barach oraz oświetleniu eventowym z elementami LED, które całkowicie odmieniło przestrzeń. Nietypowe ekrany oraz doskonałe zaplecze techniczne i logistyczne hotelu Andel’s Lodz sprawiły, że impreza i koncert były prawdziwym wydarzeniem. Podobnie jak cała konferencja.
Krótkie podsumowanie konferencji można obejrzeć na kanale YouTube Microsoftu. Więcej zdjęć na profilu Facebook GRUPY MANTA: Konferencja, expo i branding, wieczór
Autorka: Katarzyna Strojna-Szwaj